2008年10月31日金曜日

Ganbatte kudasai!

今日、こんなコメントが届いていました!
正しい訳ではないかもしれませんが、私なりに直訳してみました。

-----
Hello, I have been looking at your pictures and blogs for the last couple of days. I am very fascinated by your art. In my opinion, those two bodies represent the greed and the darkness of the human being, especially the little lump on the stomach/belly. But simultaneously, the body stretches upward and slims itself into a beautiful object. This slenderness can be looked at how human beings have two sides in their characteristics: darkness and the beauty. I also love how the the sculpture's feet are on tippie toes and try to balance the heavy greed with the slenderness of its shape. I am sorry if my comment did not make any sense to you. But I love you art! It is very original and I have never seen anything like this. Ganbatte kudasai!
2008/10/31 9:02

こんにちは。ここ数日の間、あなたの写真とブログを見ていました。あなたのartにとても魅了されました。私の意見ですが、それら二つの体は、人間の強欲と闇を表現しているのではないかと思います。(特に、小さなお腹の上にある塊において) しかし、同時に、上に向かって伸びている体は、スリムで美しい形態を持っており、この細長さからはいかに人間が暗闇と美しさという二つの側面を持っているのかということを見ることができました。また、つま先立ちした彫刻の足によって、とても重たい強欲と美しくスレンダーな形態とのバランスをとっている様子も好きです。もし私の意見が的を得ていなかったらごめんなさい。でも、私はあなたのartが好きです!あなたの作品はとてもオリジナルで、私はこれまでにあなたのような作品を見たことがありません。ガンバッテクダサイ!
----

まさに、私が言わんとしていたことがそのまま表現されているのではないかと思いました。
ブログを書くことによって、これまでは絶対に届くはずのないところでも、私の作品を見て何かを受け取ってもらえていることが、とても嬉しいです。

0 件のコメント: